Novinky a akce e-mailem
Chcete od nás dostávat novinky přímo na váš e-mail?

Doporučené trasy v okolí půjčovny

Úvod Trasy

Nové Losiny - PVE Dlouhé Stráně - 1.350 m.n.m. a zpět (cca 55km)

Pravděpodobně nejnáročnější, ale také nejatraktivnější trasa pro výlet na našich trekových elektrokoloběžkách. Celoročně navštíví toto vodní dílo přes 80 tisíc návštěvníků. Vyzkoušejte nový, ekologický a navíc pohodový způsob jízdy a buďte mezi prvními, kteří absolvují tuto jinak náročnou trasu pohodlně na e-koloběžce a přitom můžete během cesty obdivovat i krásy okolní krajiny. Po výjezdu z naší půjčovny se vydáte směrem na Přemyslov, minete Ski areál  a pojedete dále po nové asfaltové silnici dolů do Loučné nad Desnou. Na křižovatce odbočíte doleva na Kouty nad Desnou, kde minete Ski areál Kouty a pojedete po silnici dále ještě cca 2 km směrem na Červenohorské sedlo. Ještě před začátkem stoupání a prvními serpentinami na Červenohorské sedlo odbočíte vpravo na širokou asfaltovou silnici (je zde turistický a cyklistický rozcestník "Kouty n/Desnou - most") k dolní nádrži PVE. Poté vás čeká již "jen" 15-ti km stoupání k horní nádrži PVE Dlouhé Stráně s převýšením cca 750m a nádherné výhledy na panoramata Jeseníků včetně nejvyšší hory tohoto pohoří a nejvyššího bodu v ČR (vrchol vysílače Praděd - 1.653 m.n.m.). Kolem horní nádrže platí zákaz jízdy na kole - při prohlídce tohoto vodního díla proto e-koloběžku pouze veďte !! Při cestě nahoru, ale především při následném sjezdu od horní nádrže dbejte maximální opatrnosti a jeďte pouze takovou rychlostí, abyste byli schopni vždy bezpečně zastavit - na komunikaci nejste sami !!! Od horní nádrže PVE vás čeká "nekonečný sjezd" a můžete jet zpět buď stejnou trasou nebo u turistického odpočívadla (roubené chatky) pod horní nádrží odbočit vlevo směr Medvědí hora, projedete kolem větrných elektráren až dojedete k rozhledně u horní stanice lyžařského areálu Kouty. Poté již jen budete klesat po zpevněné lesní cestě, kdy budete křížit i lyžařské sjezdovky a trasy pro MTB a downhill a dojedete až do Loučné n/Desnou, kde odbočite vpravo na hlavní cestu vedoucí obcí a pojedete směr Kouty a po cca 2km odbočíte vlevo směr Ski areál Přemyslov a Nové Losiny.... U této trasy již rozhodně nikam jinam nezajíždějte, máme vyzkoušeno, že kapacita baterie díky velkému převýšení a náročnosti trasy již více km nezvládne !!!

Dlouhé Stráně

Papírna

Zámek

Nové Losiny - Velké Losiny - Vernířovice - Nové Losiny (cca 40km)

Další doporučená trasa pro výlet na e-koloběžkách vede do lázeňského městečka Velké Losiny, kde si zvenku můžete prohlédnout např. zámek i s přilehlým parkem, ruční papírnu nebo nově otevřený Therme park. Z Nových Losin pojedete přes Přemyslovské sedlo dolů kolem Ski areálu Přemyslov a po cca 2km bude turistický a cyklistický rozcestník "Přemyslov", kde odbočíte vpravo na zpevněnou lesní cestu směr Bukovice - okraj, kde po cca 2,5km odbočíte u bývalé hájenky (nyní chaty Jeřabina) vlevo dolů a po cca 100m najedete na krásnou asfaltovou silničku, po které profrčíte z kopce celými Bukovicemi a dojedete až ke kostelu svatého Jana Křtitele na začátek Velkých Losin. Zde se můžete rozhodnout pro okružní prohlídku Velkých Losin nebo pokračovat kolem hřbitova ve Velkých Losinách na Maršíkov, kde se nachází dřevěný kostel sv. Michaela Archanděla. Poté po silnici vystoupáte nad Maršíkov a následně sjedete na okraj Sobotína, kde na křižovatce odbočíte vlevo na Vernířovice. U obecního úřadu a restaurace Reoneo odbočíte vlevo na Sedmidvory a pojedete až na konec obce k chatě  a Ski areálu Brněnka. Zde odbočíte vlevo směr Vlčí sedlo a Loučná nad Desnou - viz. turistický rozcestník. Pojedete přes lesní oboru, kde je vstupní brána a koloběžku musíte přes spodní rám brány přenést. Poté budete pokračovat až na Vlčí sedlo, za kterým končí obora a vy pojedete z kopce kolem plotu obory stále dolů až dojedete na začátek Loučné n/Desnou, kde minete budovu Lesní správy a dojedete až k hlavní cestě vedoucí obcí. Zde odbočíte vpravo směr Kouty n/Desnou a po cca 2km jízdy po silnici odbočíte vlevo směr Ski areál Přemyslov a Nové Losiny. Poté již jen vystoupáte 4km na Přemyslovské sedlo a následně sjedete do Nových Losin.

Nové Losiny - pamětní kámen císařovny Elisabeth "Sissi" - 1.070 m.n.m. - Františkov a zpět (cca 35 - 40km dle zvolené varianty)

Tato doporučená trasa vede především po zpevněných lesních cestách, kde se můžete v klidu kochat krásami tohoto kraje a čerpat energii z okolních lesů. Z Nových Losin vyjedete na Přemyslovské sedlo a pojedete dál směrem na Přemyslov. U cedule začátek obce Přemyslov u turistického rozcestníku "Pod Přemyslovským sedlem" odbočíte vlevo na lesní cestu - značená červená cyklistická trasa, která se klikatí a prudce stoupá do kopce. Po cca 1,5km dojedete k rozcestí, kde odbočíte z cyklotrasy vlevo na neznačenou horší cestu, po které jeďte pomalu a opatrně nebo jděte tento úsek pěšky, ze začátku minete myslivecký posed a po cca 800m se napojíte na asfaltovou lesní cestu, na kterou odbočíte vlevo (odbočka doprava je slepá). Poté pojedete cca 5km stále lesem z kopce až dojedete k rozcestí u bývalého mlýnu. Zde se rozdělují cesty směrem na Františkov, Alojzovské louky a na bývalou osadu Josefová. Pokud nechcete jet hned přímo do Františkova - cca 3km (odbočka vlevo), odbočíte vpravo a pojedete cca 5km do kopce kolem potoku Hučava, minete odbočku k zaniklé sklářské osadě Josefová (např. při zpáteční cestě je možnost zde na chvíli odbočit a přečíst si naučné tabule se zajímavým textem o sklárnách v době jejich provozu) a stále lesem do kopce dojedete k tur. rozcestníku "Potok Hučava" a dále pokračujete až na Volskou louku (cca 1.000 m.n.m.). Z Volské louky vede kousek souběžně se žlutou turistickou trasou směrem na Vozku i neoznačená lesní cesta, po které pojedete cca 1,5km a v zatáčce na lesní louce se nachází po pravé straně pamětní kámen císařovny Elisabeth - Sissi, který zde byl vztyčen po její smrti 10. září 1898, (1837-1898 - zavražděna v Ženevě), a připomíná také její přenocování v nedaleké Jelení boudě, která se nachází ještě cca o 2 km dále po cestě "ukrytá" nad cestou v lese. Zpět jeďte po stejné trase, protože z Volské louky směrem na Žleb, Banja Luku a Brannou je prudké klesání a nezpevněná lesní cesta. Až dojedete opět k rozcestí u bývalého mlýna, pokračujte stále rovně dolů z kopce, kde minete malý rybník a napojíte se na  novou asfaltovou lesní silničku a po ní dojedete až do Františkova k hlavní silnici na Brannou a Jindřichov. Zde se nachází X-park Františkov se sezónní restaurací a bufetem. Zde se můžete občerstvit a poté se vydejte zpět po hlavní silnici směr Jindřichov, kdy po cca 2km přijedete do spodní části obce Nové Losiny a zde u penzionu Trojkámen odbočíte vlevo a po 2,5km stoupání přijedete rovněž k půjčovně.

Sissi

Novolosinský potok

Nové Losiny - Tři Kameny - 925 m.n.m. - Pekařov - Habartice - Branná - Františkov - Nové Losiny (cca 35km)

Uvedená doporučená trasa vás provede okolními horskými vesničkami s mnoha krásnými výhledy a zažijete jedinečné pocity při jízdě tímto zapomenutým krajem. Z půjčovny vyjedete na Přemyslovské sedlo, kde odbočíte ze silnice vpravo, kde je dřevěný přístřešek s posezením, za ním odbočíte vlevo a pojedete do kopce po zpevněné cestě, na kterou navazuje nová asfaltová lesní cesta (červená cyklo trasa), kdy budete míjet i modrou sjezdovku ski areálu Přemyslov a po cca 2km stoupání dojedete k tur. rozcestníku "Tři kameny - útulna". Zde je možnost odbočit doprava a dojít cca 200m pěšky i s koloběžkou k vyhlídce (skalnatému útvaru) Tři kameny - 925m.n.m., odkud je nádherný výhled na nedotčenou přírodu hlavních hřbetů Hrubého Jeseníku i masivu Králického Sněžníku. Od útulny pojedete dále po červené cyklistické trase směr Pekařovská cesta a Studenec - vlek. Přijedete do horní části osady Pekařov, kterým projedete dolů až k hlavní silnici a na křižovatce odbočíte vpravo na Pusté Žibřidovice a Jindřichov. V Jindřichově odbočite doleva, minete železniční stanici a po cca 800m odbočíte vpravo pod železniční viadukt směr Habartice. Poté vystoupáte až do Habartic, kde na křižovatce odbočíte vpravo na Vikantice. V úseku z Habartic do Vikantic se vám naskytnou úžasné výhledy na okolní malebný kraj. Projedete "zapomenutou" vesničkou Vikantice (natáčel se zde film Díra u Hanušovic) a budete pokračovat směr Branná. Příjezd z tohoto směru poskytuje nejhezčí pohled na tuto horskou vesničku se zříceninou hradu Kolštejn. Doporučujeme navštívit zdejší náměstíčko, kde je možnost zakoupit i domácí trubičky přímo z výrobny. Z Branné poté pojedete po hlavní cestě do Františkova, kde se u X-parku se sezónním občerstvením a bufetem můžete občerstvit. Poté pokračujte po hlavní cestě směrem na Jindřichov a u penzionu Trojkámen v Nových Losinách odbočíte vlevo a po 2,5km stoupání dojedete opět k půjčovně.

Nové Losiny - Kouty n/Desnou - Červenohorské sedlo - 1.013 m.n.m. - a zpět (cca 40km)

Po třech letech uzavírek během roku je po celkové rekonstrukci a modernizaci zprovozněna silnice z Koutů na Červenohorské sedlo. Zájemcům o vyzkoušení nového asfaltového  povrchu a o prohlídku areálu a výhledů z Červenohorského sedla můžeme doporučit projet si tuto trasu na našich trekových e-koloběžkách. Dbejte však zvýšené opatrnosti, jelikož se budete pohybovat v plném silničním provozu !! Z půjčovny vyrazíte směrem na Přemyslov, překonáte Přemyslovské sedlo, minete ski areál a pojedete cca 4km z kopce po nové asfaltové silnici až na křižovatku v Loučné nad Desnou. Zde odbočíte doleva směr Kouty, po cca 2km minete ski areál Kouty a pojedete dále po hlavní silnici směr Červenohorské sedlo. Asi po 2 km jízdy začnou první serpentiny a s tím i cca 8-mi km stoupání s převýšením cca 400m na vrchol ČHS (1.013m.n.m.). V případě pěkného počasí se můžete kochat nádhernými výhledy do krajiny a prohlédnou si i celý ski areál. Pokud si zde budete chtít zajít na občerstvení nebo jídlo - musíte zajistit, abyste měli e-koloběžky stále pod dohledem a nemohlo dojít k jejich odcizení !! Zpět se určitě vydejte stejnou cestou, kdy si můžete užít cca 10km sjezd až ke ski areálu v Koutech. Turistické trasy z ČHS do Koutů jsou nezpevněné, prudké, s pohybem turistů a hrozilo by nebezpečí pádu, poškození e-koloběžky nebo střetu s turisty.....   V Koutech můžete využít alternativu pro cestu zpět a u rozcestníku "Kouty n/Desnou - pošta, bus" odbočit vpravo a jet po zpevněné cestě kolem Hučivé Desné až k rozcestníku "Knížecí cesta". Zde odbočíte vlevo a pojedete Knížecí cestou, která vede lesem s krásnými úseky. Poté dojedete k hlavní silnici, kde odbočíte doprava a po cca  2km stoupání přijedete ke Ski areálu Přemyslov. Následně již jen překonáte Přemyslovské sedlo, na jehož vrcholu si v případě odbočení vlevo na novou asfaltovou lesní cestu, můžete výlet ještě zpestřit o cca 2km vyjížďku k vyhlídce Tři Kameny. Poté již jen sjedete zpět na Přemyslovské sedlo a odbočíte vlevo do Nových Losin......

Červenohorské sedlo

Červenohorské sedlo - sjezdovky

Stříbrnice

Chata na Návrší

Nové Losiny - Staré Město - Stříbrnice - chata Návrší - 899 m.n.m. - a zpět (cca 55km)

Další doporučená trasa pro výlet na elektrokoloběžkách vás zavede na horskou chatu Návrší nad Stříbrnicemi, která se nachází na hranici Přírodního parku Králický Sněžník. Z půjčovny sjedete 2,5 km do spodní části Nových Losin k penzionu Trojkámen, kde odbočíte doprava na Brannou. Cestou pojedete přes Františkov, kde se nachází X - park se sezónním občerstvenín a bufetem. V Branné odbočíte doleva směr Staré Město a po cca 2km projedete "zapomenutou" vesničkou Vikantice, kde budete kopírovat hlavní silnici a po dalších 2km projedete také Šléglovem. Poté sjedete serpentinami do Starého Města, kde se napojíte na hlavní silnici vedoucí na Novou Seninku a státní hranici s Polskem. Po cca 2km za Starým Městem bude odbočka doprava na Kunčice, kterou minete a pojedete ještě další 2km a poté odbočíte z hlavní silnice přes mostek doleva na Stříbrnice. Pojedete stále do kopce, minete kostelík a na konci Stříbrnic vjedete na zpevněnou lesní cestu vedoucí podél Stříbrnického potoka, po které budete stoupat další cca 3km až dojedete k chatě Návrší s terasou a pěkným výhledem - kde si můžete v klidu posedět a občerstvit se. Zpět se vraťte po stejné trase, jelikož další lesní cesty v okolí jsou již horší kvality a probíhá zde odtěžování dřeva po kalamitě. Také již nikam jinam nezajíždějte a neodbočujte z doporučené trasy, jelikož se jedná o kopcovitou a náročnou trasu na kapacitu baterie!